Topklasse clubs commercieel steeds interessanter voor bedrijven

Foto bij  Topklasse clubs commercieel steeds interessanter voor bedrijven

Topklasse clubs commercieel steeds interessanter voor bedrijven

Bron: klik hier 
door René Leget 
De voetbalclubs die in de topklasse uitkomen kunnen collectief nog meer geld incasseren dan nu het geval is. Daar is voorzitter Harrie Derks van de coóperatieve vereniging topklasse van overtuigd.

Bij deze belangenvereniging zijn ook de Twentse topklassers DETO Twenterand, Excelsior'31, HHC Hardenberg en HSC'21 aangesloten.

De CV Topklasse is nog druk bezig om afspraken met de media te maken over de betaling van televisierechten. Derks ontkent dat live uitzendingen er toe leiden dat de mensen massaal thuis blijven, waardoor de clubs minder kaartjes verkopen en hun kantineinkomsten zien kelderen.

,,Uit onderzoek blijkt dat dit niet het geval is. Het feit dat de wedstrijd live wordt uitgezonden, is juist een reden voor mensen om naar het veld te komen''.

Excelsior '31 werkte vorig niet mee aan de rechtstreekse uitzending van Twentse derby's door RTV Oost, omdat het commercieel niet interessant zou zijn. Derks weet dat de Rijssenaren daar inmiddels op terug zijn gekomen.

,,Natuurlijk is hier sprake van vrije nieuwsgaring en mag je als club blij zijn dat een omroep veel aandacht wil besteden aan jouw club, maar in de topklasse zijn de uitgaven fors. Het is logisch dat we ook naar inkomsten zoeken. Dat kan individueel, maar ook collectief, want samen sta je sterk,'' aldus Derks, die ook voorzitter is van Achilles'29.

CV Topklasse wil meer aan de weg gaan timmeren. Binnenkort wordt een nieuwe site gelanceerd. Daarop wordt aangegeven wat de doelen zijn die in de collectieve belangenbehartiging bereikt moeten worden.

Naast een goede regeling voor de televisierechten, wil CV Topklasse ook sponsorcontracten afsluiten met bedrijven. Het eerste resultaat is binnen: Nike levert gratis de ballen de topklasseclubs.

Als het aan Derks ligt worden er nog meer lucratieve contracten gesloten. Hij is er van overtuigd dat dit haalbaar is, want uit onderzoek blijkt dat topklasse voetbal goed in de markt ligt bij bedrijven. Dat komt door de grote lokale en regionale binding met de mensen en bedrijven, die zich zeer betrokken voelen bij hun club. Ook speelt mee dat de belangstelling voor de Jupiler League tanende is, waardoor de topklasse daar van zou kunnen profiteren.

Derks verwacht dat er een omroep te vinden is die wekelijks veel aandacht aan de Topklasse wil besteden. 

Kalender icoon zondag 2 september 2012 / Algemeen

Gerelateerd nieuws

Met passie gebouwd door: Bandwerk merkenbouwers